Ga naar de inhoud

HD Construction Equipment kondigt fusie aan voor wereldwijde groei

HD Hyundai Construction Equipment en HD Hyundai Infracore bundelen hun krachten en fuseren tot het nieuwe HD Construction Equipment. Het samengevoegde bedrijf zet hoog in op de toekomst en streeft naar een omzet van US$ 11 miljard in 2030. Ondanks de fusie blijven de twee sterke merknamen Hyundai en Develon actief in de markt.

Meer slagkracht en flexibiliteit

De fusie versterkt de positie van het bedrijf in een dynamische, wereldwijde markt. Door de samenwerking kan HD Construction Equipment:

  • sneller inspelen op klantvragen,
  • technologische ontwikkelingen versnellen,
  • kosten verlagen en de concurrentiekracht vergroten,
  • productlijnen en productie per regio optimaliseren.

Hiermee wordt de basis gelegd voor uitbreiding van het assortiment, van compacte machines tot ultragrote bouwmachines. De officiële fusiedatum is 1 januari 2026, na goedkeuring door aandeelhouders en toezichthouders.

Focus op kernactiviteiten

De kern ligt bij bouwmachines, aangevuld met groei in motoren en aftermarketdiensten. Het bedrijf blijft investeren in geëlektrificeerde en slimme machines, die bouwplaatsen efficiënter, duurzamer en veiliger maken.

Volgens Cho Young-cheul, president en CEO van HD Hyundai XiteSolution, zal de fusie “de duurzame groei van onze bouwmachinedivisie versnellen en onze positie op de wereldmarkt verder versterken.”

Synergie en merkidentiteit

Sinds de integratie van Hyundai Infracore in 2021 hebben beide bedrijven actief gezocht naar synergieën, wat al resulteerde in lagere inkoop- en logistieke kosten. De fusie maakt verdere uitbreiding van het productassortiment mogelijk, evenals snellere besluitvorming en ontwikkeling van gespecialiseerde oplossingen.

De merken Hyundai en Develon blijven hun eigen identiteit, ontwerpen en gebruikerservaring behouden. Ook blijven zij werken met afzonderlijke dealernetwerken, die onder gezonde concurrentie opereren. Voor klanten betekent dit meer keuze, betere ondersteuning en sterkere aftersalesdiensten.